RTÜK'ten Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye 'Kılıçdaroğlu' cezası

RTÜK, Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarını yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye para cezası verdi. RTÜK üyesi Taşcı: Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Erdoğan ailesinin TÜRGEV ve Ensar vakıfları üzerinden ABD'deki paravan bir vakfa 1 milyon lira aktardığı ve kaçacağı iddiasında bulunduğu açıklamasını yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye para cezası verdi

RTÜK üyesi İlhan Taşcı, CHP liderinin Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve ailesi hakkındaki "para aktarma" ve "kaçacaklar" açıklamalarına yer veren 4 kanala oy çokluğu ile tavandan yüzde 3 para cezası verildiğini duyurdu. 


Twitter'dan açıklama yapan Taşcı, yüzlerce şikâyet dilekçesinin aylardır işleme dahi alınmadığını, TÜRGEV ve Ensar'ın şikâyet dilekçelerinin 'mürekkebi kurumadan' RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin tarafından işleme konulduğunu söyledi.

'RTÜK YAYINCILARA GÖZDAĞI VERİYOR'
Taşcı'nın açıklamaları şöyle:

"RTÜK, Sayın Kılıçdaroğlu'nun ülkeyi sarsacak, manşet haber niteliğindeki açıklamaları ve ifşa ettiği belgeleri yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye oy çokluğuyla tavandan yüzde 3 para cezası verdi. Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir!

RTÜK yayıncılara 'Kılıçdaroğlu’nun elinde belge de olsa, söyledikleri doğru da olsa yayınlarsanız ceza keserim, sansürlerim' gözdağını veriyor. Bu bakışla, partilerin canlı verilen grup toplantıları sansürlenir, muhalefetin sesi duyulmasın diye Meclis TV’nin fişi de çekilebilir.

Türgev ve Ensar’ın şikayet dilekçelerine verilen sayı numaranın mürekkebi kurumadan RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin özel talimatla akşam rapor hazırlattı. Yüzlerce şikayet dilekçesi aylardır hatta yıllardır işleme bile alınmazken şimdi bu neyin telaşı, kimlere yaranma arayışı!"

FOX TV’YE DE PARA CEZASI VERİLDİ
RTÜK üyesi Onur Konuralp de sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, “RTÜK kararıyla doğrudan Sayın Kılıçdaroğlu’nu susturma planının parçası olduğunu, bile isteye resmileştirmiştir. Cezaların hukuki muhataplarının KRT, Tele1, Flash Haber ve Halk TV olması, Ana muhalefet liderini susturma çabalarının üstünü örtmeye yetmez! Üstelik TV’lere verdirtilen cezalar yoluyla da muhalefeti susturabileceğini düşünmek, bir tükenmişlik halinin tezahürüdür. Marx ve Zizek’ten esinlenerek, durumu şöyle tanımlıyorum: “Susturamayacaklarını biliyorlar yine de yapıyorlar. Çünkü ellerinden başka bir şey gelmiyor!” Bugün itibariyle demokrasiden yana olanların sustuğunu, tarihin yazmadığını da anımsamak gerekir; umutsuzluğa kapılmayın” ifadelerine yer verdi.

RTÜK’ün Fox TV’de yayımlanan Ana Haber programının sunucusu Selçuk Tepeli’nin bir tarım haberini anons ederken gösterdiği tepkiye de ceza verdiğini açıklayan Konuralp, "Selçuk Tepeli’nin tarımın ve çiftçilerin durumuna ilişkin itirazını/ üzüntüsünü yayın masasındaki bardağa vurarak ifade etmesinden de bir ihmal çıkartan RTÜK, FOX TV’ye de para cezası verdi. Tüm kararlar oy çokluğuyla alındı” dedi.

'ANA MUHALEFET LİDERİNİN İDDİALARINI YAYINLAMAK NE ZAMAN SUÇ OLDU?'
Sosyal medya hesabından RTÜK’ün dört kanala verdiği cezalara tepki gösteren CHP Sözcüsü Faik Öztrak ise, “Ana muhalefet liderinin iddialarını yayımlamak ne zaman suç oldu?" dedi. Öztrak, Twitter paylaşımında şu ifadeleri kullandı:

“Ana muhalefet liderinin iddialarını yayımlamak ne zaman suç oldu? Dünyanın her yerinde bir devlet başkanının akrabalarının yurt dışında vakıf kurarak para transferi yapması sorgulanır. Bu karar, yaptıklarından değil, yaptıklarının ortaya çıkmasından rahatsız olduklarını gösterir.”

30 May 2022 - 15:47 Ankara/ Çankaya- Gündem --- Okunma



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Hbr Çaldıran Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Hbr Çaldıran hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Hbr Çaldıran editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Hbr Çaldıran değil haberi geçen ajanstır.